Tjabba söndag!

9 Sep

Min hönsbaconsvampgräddemössögrej igår blev lite annorlunda eftersom svampen hade farit illa. Så jag tog frysta kantareller i stället, plus zuccini. Jag hade inte planerat den rätten så långt, så jag tog bara allt möjligt jag hittade i mammas skåp 🙂 Det blev alltså kryddat med: dijonsenap, spiskummin, chili, curry, lök, vitpeppar, svartpeppar och salt. Den lilla salladen bestämde jag mig för att lägga på varmrätten 😉 Det var gott med krispig sallad, gurka, olika frön (sesam, krossade linfrön, solrosfrön), krossade cashewnötter, olja, salt och peppar. Skulle jag haft antingen getost eller parmesanost skulle det ha toppat rätten perfekt. Nåh, nästa gång sen 😀 Pappa, mamma och Matias gillade i alla fall dehär försöket, sa de. Syrran, som by the way är nirso som bara den, gillade också när hon smakade lite senare 😉

Ajoo måste berätta om gårdagens bjudning hos moster. Det fanns bl a urgoda köttbullar, coleslaw, tomatlöksallad med persilja, fetaost och lchf-knäcke med mycket mycket smöööör! 🙂 Grädde med björnbär, jordgubbar och hallon till efterrätt, mmmm 🙂 Enastående bjudning för vem som helst!

Nåja, så till dagens händelser. Vi hurtade riktigt till oss med Matias och drog iväg på lenk före morgonmål. Han cyklade visserligen åt ett håll och jag sprang åt de andra 🙂 Jag har haft cykeln hos föräldrarna så jag sprang dit för att cykla hem den. Det blev alltså en 35 min intervallenk dit, och en 25 min cykellenk hem (jag tog en liten omväg). Det var värsta vinden på gång och man fick kämpa rejält i mellan för att komma framåt. Kände definitivt av gårdagens träning i låren och baken.

Vi tänkte hyra en film för ikväll och göra tacogratäng med ostchips 🙂 Slurp!

Ha en super söndag!

Kommentera

Blogg - Jonas Bergqvist

en sida om min lchf-färd och min vardag

Helénes baksida

en sida om min lchf-färd och min vardag

LifeZone

Just another WordPress.com site

