Födisfirande igen!

24 Okt

Nu har det varit tredagars lillasyster födelsedagsruljans, med städning på måndag, bakning på tisdag och själva kalaset idag 😀 Roligt var det, men jou så skönt att det är över! 😉 Har idag ätit pizzarullor (lchf), dominokex (absolut inte lchf), mammas moccarutor (noup, inte lchf) och vaniljglass med bär (semi-lchf). Har lite problem just nu med allt möjligt..matvis alltså. Också med det att vad jag egentligen är ute efter… Har fått frågan: måste du ännu gå mer ner i vikt? flere gånger. Och börjar nu själv tänka på saken, att inte stressa om saken.. har hållit vikten nästan ett år. Kanske jag ändå kräver för mycket av mig själv och min kropp. Lite svårt just nu som sagt… hmmm.. Vet att jag vill vara lite mindre ännu, men måste det ske nu? Alla mina mått är helt inom alla hälsosamma ”normer”.. 🙂 Och jag mår ganska så bra. Lchf vill och tänker jag absolut inte lämna men det känns som en lite ”lösare” form av lchf känns bäst just nu. Dvs ganska mycket med goda grönsaker, naturlig mat, och nåt som inte är så lchf då det är fest eller dylikt. Låter det konstigt? Svåra grejer, dilemma, Sophies choice… Näe inte riktigt Sophies choice ändå…

Har varit såhär trött nu varje morgon, när man har donat och fixat nu flere dagar och idiot som man är, vakar pga nån sjuttons Big Brother… Sitter och halvsover på färjan på väg till jobbet…zzzzzzömnen syns ganska tydligt 😉

Anyway, i väntan på andra varvet gäster hos syrran, sysslade vi med lite ansiktsmålning:

GRATTISKRAMAR OCH PUSSAR till VÄRLDENS BÄSTASTE SÖTASTE FINASTE LILLASYSTER NILLA 24 ÅR!!! 😀

Nu tillbaka till ”normalliv” och lite tid för allt möjligt, som att ta det lite lugnt 🙂

Veckans vikt: 80,9 kg.. stampar på..

Kommentera

Blogg - Jonas Bergqvist

en sida om min lchf-färd och min vardag

Helénes baksida

en sida om min lchf-färd och min vardag

LifeZone

Just another WordPress.com site

