Förlåt mig..

31 Okt

Jag vet att jag har varit jättedålig med bloggen nu en hel vecka… Det har varit så väldigt mycket på gång och har varit lite nere gällande min, rent ut sagt, viktmani, och jag har tänkt efter och analyserat en massa.. Känner mig skyldig över att tänka, att jag inte måste stressa med viktnedgång.. Det är ju så dumt att känna så, men är så van att måsta stressa på med viktnedgång. För första gången i mitt liv har jag ändå en känsla av att allt är så bra! Och jag har inget måste att gå ner i förskräcklig takt och bli pinnsmal. Jag är nöjd just nu med vad jag åstadkommit. Egentligen borde jag ju bara vara glad och stolt över vad jag härtills gjort…Vill inte att hela mitt liv ska handla om viktnedgång..  Att jag har så svårt att acceptera att jag är bra som jag är just nu, och att det är okej att vara stolt, får mig att gråta nu.. 😦 Varför har jag ingen självrespekt…?  Säkert år av nertryckande av mig själv som orsakat det.. Jag vill ha ändring på den saken!

Förlåt för deppigheten, men det är väl viktigt att få reflektera och ventilera ibland…

Måste få lite uppiggning på detta inlägg. Vi hade Halloweenfest med eleverna idag och jag var utklädd till indian. Efter jobbet åkte jag till mammas jobb (dagis), och hon visade mig runt i alla grupper och barnens alla reaktioner var för lustiga 🙂 Vad härligt att få göra barn glada och förundrade!

En indian på dagis:

p.s Jag tänker ta bort min målkalender från bloggen. Åtminstone tills jag kommit över denhär känslan av egenpress.. Jag misstänker att det är bäst så..

Kommentera

Blogg - Jonas Bergqvist

en sida om min lchf-färd och min vardag

Helénes baksida

en sida om min lchf-färd och min vardag

LifeZone

Just another WordPress.com site

