Dag 3!

5 Jan

Min andra dag tillbaka på lchf var ju igår, och jag fick feber och halsont.. hmmm, avvänjning? vanlig flunssa? både och? Nå, hur som helst, jag är inte i skick nu, men har ändå så bra att vara. Dag 3 idag, och jag har redan skakat av mig 2kg och 7cm i midjan! sen torsdag morgon! Det är nog bara vätska som försvunnit ur min fluffiga kropp, men det känns så bra. Är inte så svullen och trots att jag är så slut, så är jag samtidigt så glad, och humöret är på topp! 😀 Det som är lite jobbigt är, att jag har en otrolig inspiration att träna, ääääää, det passar sig inte!! Så försöker berätta lugnt och sansat för mig själv, att jag nu bara ska vila och vänta tills jag är frisk..

I mitt förra inlägg glömde jag totalt att nämna att jag var på voicemassage på onsdag, och ska igen på måndag, ifall jag nu inte blir värre. Och där konstaterades att jag lyckats få kroppen i allmän stress, och att jag är strängspänd från topp till tå.. bokstavligen. Nåh, han menade att vi ska fixa det, och han höll med mig om att min urusla kost kombinerat med otränigheten (is that a word? näe, men ni fattar) den senaste tiden har stor del i mina problem. Dessutom förespråkar han ganska så långt samma saker som jag när det gäller kost. Vi hade en intressant diskussion om margarin och dess inflammatoriska effekter och hur bra naturlig mat är, och det är bara så skönt att prata med likasinnade, framför allt då det kommer helt oväntat 🙂

Här är en jätteintressant föreläsning att lyssna på av Bitten Jonsson (som också skrivit boken Sockerbomben), den är en timme lång, men värd att se, ge dig den tiden! Jag är allt mer övertygad om att jag har ett allvarligt beroende, varför skulle jag annars göra så illa åt min kropp?

 

Nu ska jag njuta bacon&ägg morgonmål (kl.13.30!) som min kära Matias tillrett 🙂

Kommentera

Blogg - Jonas Bergqvist

en sida om min lchf-färd och min vardag

Helénes baksida

en sida om min lchf-färd och min vardag

LifeZone

Just another WordPress.com site

