Joo, ännu mumsdags

5 Jan

Vi gjorde hemmanuggetar och ostchips och jag bara måste dela med mig hela härligheten! Supermat för en sjukling på en lördagkväll 🙂 Enkelt och gott!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kycklingbröstfiléer skurna i passliga tuggbitar (vi hade 4st)

Valfria kryddor till marinad (marinera någon timme före eller dagen före t o m om du hinner) (vi använde:salt,vitpeppar, koriander, spiskummin, lökpulver, chilipulver)

2 pkt stekt bacon

Ca 1/2 dl sesamfrön

2 äggulor

1 vitlöksklyfta

Finhacka (bäst med maskin :)) bacon, vitlök och sesamfrön. Snurra kycklingbitarna i äggulorna och sen i baconblandningen. Stek i smör och olja. Vips, så enkelt! 😀 Och jättegott att dippa!

Kommentera

Blogg - Jonas Bergqvist

en sida om min lchf-färd och min vardag

Helénes baksida

en sida om min lchf-färd och min vardag

LifeZone

Just another WordPress.com site

