Så gick det till…

12 Jan

Äsch och oijvoij… jag åt en pizza idag.. vafförårå? Jo, ja ville dee… vafförårå? Jo, ja tänkte att nu när jag är i min mest kritiska fas av mitt lchf börjande så kunde det vara roligt med lite extra utmaning.. Vafförårå? Jo, för att jag har PROBLEM!! Njäe, men så hände det i alla fall..

Vi var alltså idag och spela beachvolley i en ”sommarhall” i Helsinki. Det var ju jätteroligt ( om man bortser från att jag inte är totalfrisk ännu och jag var helt matt). Vi tänkte då att vi efteråt skulle dra oss till centrum till Hard rock cafe och äta, men där var såklart proppat, så jag och Matias bestämde oss för att åka hem. Jag var helfrusen och vi visste inte riktigt vart vi skulle svänga oss. Vi körde hemåt Borgå och vips sitter vi hemma och kollar USA´s got talent med dipgrönsaker och varsin pizza. Min favorit pizza: rosso express fantasipizza med dubbelsalami, rucola, tomat och vitlök. ( Jag valde ju nog rågbotten, för att det är mycket godare en vetebullebotten. Tvivlar nu alltid lite på hur mycke ”hälsosammare” det nu ska låtsas vara…. 😉 ) Gott var det som bara den! Men känns inte mer nå bra, så jag tror inte det var en bra idé med pizza. Då tänkte jag såhär: I stället för att nu gräva ner mig och fundera mer på saken, tar jag mig i nackskarvet och äter inte pizza imorrn, haha, så enkelt var det! Jag är bra in på lchf igen nu, och har mått fint. Tammetusan, (haha, mamma Susanbusan) nu tänker jag inte låta en liten pizza förstöra det!

Den där sjuttons sockerdjävulen på axeln…. Kom igen nu ängeln på andra axeln! Hjälp till här lite!!

Imorgon blir det Hannas födiskväll, jeij, ska bli kul!! 😀

ps jag har nog skrivit detta inlägg sent på fredag, men lite in på lördag 😉 Gonatt!

Kommentera

Blogg - Jonas Bergqvist

en sida om min lchf-färd och min vardag

Helénes baksida

en sida om min lchf-färd och min vardag

LifeZone

Just another WordPress.com site

