Summan av dagen

5 Feb

Jag for till gymmet rakt efter jobbet, 45 min ordentlig bak- och lårträning. Sen var jag en sväng hos famo före jag skjussade hem mamma från jobbet så hon inte behövde trava hem i detta oväder, blää för snö! Ja kom hem ca 17.30, och då blev det dags för baconröra (det första jag åt idag, kändes bra igen). Den där baconröran har nog tagit en speciell plats i våra hjärtan 😀 Bacon, kål, champinjon, ärt, gurka, cashew, vitlöks creme fraichesås. Kände ändå att jag borde äta nåt mer, så det blev ostbröd med ost, pepperonesalami, tomat och peppar 😉

Alltså summan av idag är: bra träning + bra mat = 😀

ps Kolla in det här om C-vitamin behov. Måste säga att jag är lite förvirrad nu…Hmmm.. Jag äter D-vitamin tillskott (bästa kvalité, Arctic nutrition), och C-vitamin som till första hand är till för hästar… 😉 (torde vara bästa kvalité), men nu börjar jag tvivla om C-vitaminen… C-vitamin i form av ex Berocca vet jag att jag inte skulle äta! D-vitamin tror jag dock starkt på att vi behöver ta under vinterhalvåret här i Norden, så den tänker jag åtminstone fortsätta med 🙂

http://www.kostdoktorn.se/onodigt-och-mojligen-skadligt-med-hoga-doser-c-vitamin/

Kommentera

Blogg - Jonas Bergqvist

en sida om min lchf-färd och min vardag

Helénes baksida

en sida om min lchf-färd och min vardag

LifeZone

Just another WordPress.com site

