Chickendax!

11 Feb

Lite svårt att starta motorn igen efter veckoslutet men det är helt skönt med måndag, åtminstone nu när den är på slutrakan 😉

Anyways, vi ville ha något hot och mumsigt idag, så jag vävde ihop en sådan middag idag. Det var både hot och mumsigt må jag säga 😀

OLYMPUS DIGITAL CAMERAKycklingen på väg i ugnen

8-10 naturella kycklingklubbor

Marinad:

2-3 vitlöksklyftor

pressad lime

chilipulver

lökpulver

salt

vitpeppar

svartpeppar

kallpressad olja

Snurra klubborna i marinaden och låt gärna stå i kylskåp en stund om det finns tid. Sätt klubborna i ugnsform och häll över resten av marinaden. Strö på lite färsk basilika, pressa lime och lägg också med limeklyftorna. Några bitar smör på och sätt hela härligheten i ugnen.175 grader ca 45min (eller kolla vad de står på paketet 😉 ).

Servera med stekspadet och min enkla salsa:

1 lök

1/2 paprika

1 vitlöksklyfta

Färsk basilika

1 1/2 dl tomatkross

Kryddor

Ta en kastrull och fräs den hackade löken och paprikan i stor smörklick, tillsätt riven vitlök, färsk basilika, tomatkross och en hutt olja. Krydda med chilipulver, vitpeppar, svartpeppar och lite salt. Låt svalna.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nammnamm!

Stekspadet gör rätten! 😀

Kommentera

Blogg - Jonas Bergqvist

en sida om min lchf-färd och min vardag

Helénes baksida

en sida om min lchf-färd och min vardag

LifeZone

Just another WordPress.com site

