Igång igen

12 Feb

Okej, kanske den där rubriken är lite dum… jag åt ärtsoppa idag (som jag inte har någon aning vad innehöll), hrrmm… men det är fastlagstisdag så jag bestämde mig för att ärtsoppa vill jag ha! Så det gör nog inget, för stunden i alla fall 😉

Efter jobbet rusade jag in hem och packade träningskassen utan att tänka efter (för då skulle jag antagligen valt soffan i stället för gymmet), och fortsatte rusa till gymmet. Det blev spinning och gym på easyfit, och sen fortsatte jag med mamma på zumba på ladyline.
En tid gick jag hela tiden på zumba, tröttnade kanske lite så det blev inte av på en tid, men det var faktiskt jätteroligt idag 🙂 Kanske kunde börja gå igen nu och då. Fast nu har jag lite fastnat för det där med spinning tror jag.. skulle behöva få den lösa huden (som blev över efter viktnedgången) på låren att försvinna och jag tänkte väl inbilla mig att spinning hjälper.. kanske det kan hjälpa? Jag vet inte riktigt hur skinnet fungerar! 🙂 Men spinning känns skönt som bara den, och nu har jag vågat sätta riktigt ordentligt med motstånd så det faktiskt bränner i benen!

Eftersom jag nu gjorde min mage lite sur och besviken på dagen idag, tänkte jag visa den att jag inte glömt den, utan tänker fortsätta mata den med vad den vill ha. Rucolasallad med baconröra och egenrostade nötter (valnöt och cashew idag)! Världens enklaste röra, god kall ”sås”. 2 pkt hackat ugnstekt bacon, 1 burk creme fraiche, lite vitlök i någon form, 1 msk småhackad lök, svartpeppar! Godansgodiga!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En sak ännu: Sekunden jag satte i mig den första skeden med ärtsoppa, tänkte jag på CHIPS?!? Jag måste riktigt stanna upp och analysera, att vad är det det handlar om…? Funderade sen senare idag att kanske det bara var den där gamla tanken som spökar. Jag tog lite av det ”förbjudna”, så det skadar inte om jag tar lite till, faktum är att nu borde jag ju ta chansen, att äta lite mer sånt som jag inte mår bra av…………………… Äääääh, jag fattar inte… kanske man någon vacker dag kommer undan och över de tankarna.. och jag åt ju bara soppan, där stannade det! Har kanske lärt min hjärna något! 😀

Kommentera

Blogg - Jonas Bergqvist

en sida om min lchf-färd och min vardag

Helénes baksida

en sida om min lchf-färd och min vardag

LifeZone

Just another WordPress.com site

