I´m officially back ;)

14 Mar

I söndags kom vi hem från Lapplandresan. Vi hade jätteroligt och jag fick mina första någonsin slalomupplevelser! Det var roligt så länge jag inte hamnade i för branta backor, då blev det ju lite halvpanik 🙂 Jag fick dessutom väldigt mycket jobb i mina lår- och vadmuskler.. bara av att stå i pjäxorna. Pjäxor är nog ett roligt ord 🙂 Vi gjorde en 12km lång skidutflykt en dag och det var också otroligt kiva.. men jag lovar att jag inte tyckte det de sista 2km… 😉 För då var det pain i min ljumske, ajajajaj.. Men det var nog det värt! Jag hade heller inte skidat terräng på typ 15 år, så det var en massa nya rörelser för stackars kroppen min. Bastu varje dag och supersällskap! Skulle gärna varit där lite längre tid! 😀

Lapplandresan i bilder:

Bilen fullpackad och klar, enda som fattas är maken min :)

Bilen fullpackad och klar, det enda som fattas är maken min 🙂

 

I början av skidutflykten, nästa sekund åker vi nerför branten på rumpan ;)

I början av skidutflykten, nästa sekund åker vi nerför branten på rumpan 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Superfina vattenfallet

H & S bakom fallet

H & S bakom fallet

Hanna och jag

Hanna och jag

 

Hannas fina hjärta

Hannas fina hjärta

Äntligen tillbaka till stugan :)

Äntligen tillbaka till stugan, Matias är också glad 🙂

En lite slagen hjälte va´?

En lite slagen hjälte va´?

Mys på toppen

Mys på toppen

Nog är man ju nöjd :D

Nog är man ju nöjd 😀

Summa summarum: Fabolous trip!! Thanks for the memories 😀

 

————————————————–

 

Nu tänker jag helt enkelt bara skriva en lista på vad jag gjort nu sen vi kom hem från Lappland, jag kan inte skriva skillt om allt, för det skulle ta hela natten 🙂

Måndag: Vi var helt jättetrötta, då vi kört i 12h föregående dag… så det blev bara vila, vila och vila, zzzz..Tisdag: Jag var på coaching med skolgänget och stack iväg på spinning och gym efteråt, det gjorde gott kan jag berätta 😀
Onsdag: Jenni, Matias och jag var på Cirque du soleils Alegria i Hartwall arenan, WOW! säger jag, supershow!! Tack Jenni för julklappen 🙂
Och idag har jag varit och hälsat på min söta guddotter och ätit goda köttbullar med kusin Terhi, ( som btw i dagarna släpper ut ett syskon åt guddottern 🙂 ).

Det jag kunde säga om maten den senaste veckan och så, är att den inte varit på sin plats.
På tisdag tog dock Matias och jag kragen i ett skarpt tag. Det har gått riktigt bra nu härtills dehär få dagarna, och vi ska definitivt kämpa upp oss från sockerkärret som vi så smått lyckats klampa ner i igen. Någon vacker dag kan jag bekämpa virveln. Och nätt och enkelt segla upp igen från den, som de gjorde i Pirates of the Caribbean, jag tror det var i ´At worlds end`delen. Jaa, nå inte kom de väl alla upp därifrån, eller hur gick det nu sen igen..? Bra filmer de där i alla fall 🙂 Okej, men till saken.. Då den dagen kommer ska jag klara av att, då och då, äta något sött (om jag så bestämmer) för att nästa dag igen hoppa på spåret, stark som Stål- Långben!! Jag närmar mej nog hela tiden, så den dagen kommer att komma 🙂

Kommentera

Blogg - Jonas Bergqvist

en sida om min lchf-färd och min vardag

Helénes baksida

en sida om min lchf-färd och min vardag

LifeZone

Just another WordPress.com site

