Vemod och glädje

1 Jun

Gårdagen var just precis det: en vemodig men gädjerik dag på samma gång. Vi hade en fin avslutning på skolan. Men oj oj så ledsamt det blev på slutet då det slog mej att jag inte träffar barnen mer i höst. Man blir så otroligt fäst vid dem, när jag dessutom bara hade 4 elever i skolan. När de kramade mej och sade hejdå så var det kört, då kom tårarna. Jag skulle nog inte vilja att de minns mej som en tårögd Mixu.. 😦
Hoppas inte! Hur som helst hamnade jag lämna det arbetet nu och det innebär semester en lååång tid 🙂 Och det känns ju aldrig fel 😉

Senare på kvällen var jag och min kära ute på terassrunda, och huh vi orkade ju bara till klockan ett, sen tog sömngustav över.. Vi tog cykeln under rumpan och hem den bar! 🙂

Nu hör jag Matias steka bacon i köket, vilket betyder att vi snart har lördagsbrunsch på bordet, lyx!

Kram på er! Framför allt åt eleverna mina!! 🙂

Kommentera

Blogg - Jonas Bergqvist

en sida om min lchf-färd och min vardag

Helénes baksida

en sida om min lchf-färd och min vardag

LifeZone

Just another WordPress.com site

