Dagarna flyger

14 Jun

Det går nog lite väl hastigt nu igen. Har redan haft två veckor sommar! Whaaaaat??
Vårt veckoslut är så fullspäckat med all världens program igen, vi kommer knappt att hinna sitta ner eller komma hem och svänga! Mer om det efter veckoslutet 😉

Min vikt har nu ”stoppat” vid 84, nånting, men bra så. Jag vet precis orsaken: Förra veckoslutet drack jag vin både fredag och lördag, och jag är nu ganska säker på att om jag överskrider två glas så syns det genast på vågen. Och vill INTE lossna genast. Men ingen panik, för jag känner mej suveränt välmående 😀
På onsdag och igår har vi firat pappas och mammas födelsedagar 😀 Det innebar grillkorv (Vataja, utan tillsatser 🙂 ), sallad, tzatziki, glass, grädde och bär. Supersommarbjudning! Men igår åt jag också dominokex, och jestas så gott 😉 Det kändes som tänderna blev helt smutsiga och magen svällde upp direkt efter det. Urk! En stor del av det var säkert mental uppsvällning 😉 men ändå, bläääh! Lchf har på allvar haft stor betydelse i min mun 🙂 Det bildas inte vid något skede av dagen ett äckel lager på tänderna utan de hålls helt blanka och rena. Det har ännu mer fått mej att inse att all mat som innehåller socker bara är CRAP!

Dessutom!! Kolla vad för något jag har skaffat mej på onsdag!!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mitt hopp
Min familj i blommorna, och ankaret som visar att jag är precis där jag ska vara och hållas 🙂

Idag läste jag ett intressant inlägg på Kostdoktorns sida:

http://www.kostdoktorn.se/vad-hander-om-du-ater-5-800-kalorier-lchf-kost-varje-dag

Jag själv har ju minskat ganska mycket i vikt och har vetat att det inte är kalorier in och ut som räknas. Utan vilka kalorier man sätter i sig. Jag åt nämligen närmare 3000 kalorier varje dag då jag gick ner som bäst. Så detta inlägg överraskade inte mej direkt 🙂 Om jag ätit bacon och ägg i samma kalorimängd som dominokexen, skulle allt säkert varit mer i sin ordning 😉

Gårdagens brunsch/lunch är ett bra exempel på min typiska måltid: Omelett på 2 ägg, närmare 50g smör, eventuellt lite grädde, medvurst/salami, fullfet ost, tomat, vårlök, kryddor. 😀

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

All you need!

Kommentera

Blogg - Jonas Bergqvist

en sida om min lchf-färd och min vardag

Helénes baksida

en sida om min lchf-färd och min vardag

LifeZone

Just another WordPress.com site

