Hellohej!

18 Jun

Oj det är redan tisdag.. Jag som så skulle skriva redan på måndag, ups!
Jag hinner på allvar inte med dom här dagarna. Vi har så mycket med program hela tiden.
På fredagen gick Matias pappa i pension. Vi överraskade med limosinskjuss till the big city och restaurang 🙂 Sen blev vi övernatten där i Helsingfors. Och på lördag var det Meccis födelsedag på turen. Jag och Jonna hade ordnat en överraskningsdag i Helsingfors åt henne och hennes Kristian. Matias stack iväg på golfturnering, men joinade oss senare. Det blev mat, discobowling, piknik i Brunnsparken och huj sjutton ett besök i Torni, alldeles för högt uppe för mej, men dom andra var nöjda 🙂 En jättekiva dag!

Meccikära & Jonnakära

Meccikära & Jonnakära

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag bjöd på cocktailpinnar på lördagkväll hos mej, mmmm

 

Jag skrev i mitt förra inlägg om att jag inte behövt akta mej för eller räkna kalorier under tiden jag gått ner i vikt. Så jag tänkte att jag räknar ihop kalorierna i min brunsch från igår. Det var dryga 1000kcal i min måltid. Nuförtiden äter jag allt som oftast bara två sådana måltider/dag, men då jag gick ner som mest aktivt, åt jag nog tre sådana enkelt. Så hmm, slutsatsen är? Man behöver inte svälta sej och räkna kalorier för att gå ner i vikt. I själva verket tror jag att svält inte hjälper dej att gå ner, utan snarare stoppar det. Med svält menar jag då lågkaloridiet. Ät dej mätt på riktig mat, och allt går väl. Punkt.

Dagens brunsch med en liten andel av balkongens skörd 🙂 Vildrucola, basilika, smultron och citronmeliss från eget ”land” 😉

Grekisk yoghurt (10%) med jordgubb och mina två smultron ;) Citronmeliss satte jag i yoghurten efter fotograferande. Bacon, ägg, tomat, rucola, basilika, vårlök, gräslök, olja, vinäger, peppar

Grekisk yoghurt (10%) med jordgubb och mina två smultron 😉 Citronmeliss satte jag i yoghurten efter att bilden är tagen.
Bacon, ägg, tomat, rucola, basilika, vårlök, gräslök, kallpressad olivolja, vitvinsvinäger och peppar som huvudrätt.

Snart iväg och rada ved till föräldrarna! Hejjdåå!

Kommentera

Blogg - Jonas Bergqvist

en sida om min lchf-färd och min vardag

Helénes baksida

en sida om min lchf-färd och min vardag

LifeZone

Just another WordPress.com site

