Jepp, jag finns ännu!

1 Dec

Ni vet, när det är något man verkligen borde göra och kanske till och med riktigt gärna vill göra. Men det bara liksom inte blir av, utan man hittar på en massa dumma excuses och skjuter på det. Nu är det så… att jag har inte skrivit på snart fyra månader (!!!!) och känner mej helt totalhopplös. Och nu ska jag räkna upp lite av orsakerna till varför jag inte skrivit, i faran om att låta lite extra patetisk.

Here it comes: Jag har inte tid. Jag är odisciplinerad. Jag blev lat. Jag skämdes. Jag hamnade göra ett svårt beslut att föra sötaste, bästa katten Linus (16,5år) till sömns i augusti… vilket gjorde mej lite nerstämd, vilket inte hjälpte mej med mitt disciplin i varken mat eller träning, vilket ledde till att jag inte ville skriva på bloggen om ”misslyckande”, vilket ledde till mer ”misslyckande”. Sen hade jag ju åter inte tid, och sen hade jag inga pengar att köpa vettig mat (Whaaaat!? D va en bra en!), och sen regna det hela tiden och sen var jag lite trött och sen började vi remonta här hemma…  Jaa hmm, som ni märker, bara ursäkter.

Och jag har stundvis vräkt i mej vadsomhelst och stundvis varit värsta gloriabäraren när det kommer till mat och träning. Jag ska nu försöka koncentrera mej på de goda stunderna. Och inte dra mej för att skriva om de dåliga heller. Det har varit väldigt svårt med sockerdjävulen på höger axel, men jag ska försöka slänga honom i väggen ett par varv nu, och fråga om den snälle på vänster sida möjligtvis vill vara min bästa vän! 🙂 Just nu mår jag fysiskt kaaaaakkaaa pga en massa kolisar sista veckan och igår på lillajulsfirande, men efter att jag fått nerplitat lite text här, mår jag rätt så bra psykiskt iaf, hurra för det då! 😀

Så jah, nu var det förklarat så väldans galant.

Jag är fortfarande en lycklig Mixu, som jobbar på dagis och trivs. Familjen är fortfarande super och Matias blir bara bättre med tiden 😉 Vi har gjort om hela sovrummet, garderoben och tamburen här hemma. Golv, väggar och de flesta möbler fick fart. Nymålat också i kök och vardagsrum, och alla lister i ALLA rum byttes ut, megakiva jobb!…. 🙂 I onsdag ska vi få hem vår nya spis, JAUZAAA!! Nu återstår slutstädning och vår lilla wc, där väggarna ska målas och golvet kaklas. Sen blir det heldags för jul!! Julgranen ska få komma fram denna vecka 😀

Okkeii, men det blev lite väl mycket nu för denna gång! Jag skriver igen i mars! HAHHAHHHAHAAA

Kommentera

Blogg - Jonas Bergqvist

en sida om min lchf-färd och min vardag

Helénes baksida

en sida om min lchf-färd och min vardag

LifeZone

Just another WordPress.com site

