Sunday breakfest

15 Dec

20131215_113123_Richtone(HDR)

Jag gjorde ostbröd, kokade ägg, jag kokade till och med kaffe och dukade fram morgonmål åt min kära Matias 🙂 Längesen sist vi gjort bröd, och usch vad dumt det är för de var nog såååå goda igen, som vanligt!

Det snöar ute! Jag försöker njuta av det nu för jag antar att det är sista snön man ser före julen här i Btown… 😦 det ska nämligen regna hela natten om man ska tro på vädergubbarna..jag hoppas på felprognos…

Nu slöar vi i soffan med levande ljus på bordet och kollar gårdagens x-factor, jee.. 😉 mushimushi!

 

Ännu receptet på morgonbröden:

150g riven ost (jag använde valios pizzajuusto)

80g mandelmjöl (meiras lilla påse)

3 ägg

1/2 burk philadelphiaost

2 msk skalade sesamfrön

1/2 tsk bakpulver

Blanda torra, tillsätt våta, klicka på bakplåtspapper, ugnen 200 grader ca 15 min. Klappat och klart!

HAPPY SUNDAY!!! 😆

Kommentera

Blogg - Jonas Bergqvist

en sida om min lchf-färd och min vardag

Helénes baksida

en sida om min lchf-färd och min vardag

LifeZone

Just another WordPress.com site

