Måndag igen

30 Jun

Rubriken lät lite mer negativ än vad jag hade menat. Tiden går och jag är väldigt ivrig att få mina sista fem veckor på jobbet avklarade. Det är bara 24 arbetsdagar kvar 😉 Det är nog lustigt att man väntar så mycket och fastän man trivs på jobbet så väntar man så oliiiidligt på ledighet när det börjar närma sej!
Idag har jag världens städ- och ordningsfluga i mej! Jag är bara så trött i bena! Puh! 🙂 Hoppas den flugan inte rymmer i första hand, för det finns mycket att ordna och fixa. Vi ska åtminstone få spjälsängen och skötbordet byggda idag 🙂

Vi var till Yyteri på stugveckoslut med kompisarna och det var skönt, vi tog det lugnt, bada bastu, grillade och njöt 😀 Vi lekte lite kultur också och åkte ut till Räfsö borgpark, Reposaaren linnakepuisto. Jag vet inte vad det heter på svenska så jag bara översatte det själv. Det var ganska intressant nog och kiva att gå omkring där i skogen.

Vi leker i skyttegravarna

Vi leker i skyttegravarna

Jag och Matias på stranden i Räfsö

Jag och Matias på stranden i Räfsö

Sen då? Vi har just avnjutit middag. Broilersås med blomkålsris. Mumsigt!
20140630_190830_Richtone(HDR)

Jag ska t o m bjuda på receptet 😉 Enkel mat är det.

Ca 4 portioner

50g smör
600g naturell strimlad broiler
4 champinjoner
1 paprika
1 liten vårlök
4-5dl grädde
Salt, peppar och vitlökspulver

Skär lök, paprika och champisar i önskad storlek. Lägg smör i en varm panna och tillsätt löken och broilern, krydda. När broilern är så gott som klar, lägg i paprika och champisar. I med grädden och låt koka upp. Färdigt!

1 blomkål

Riv blomkålen, och lägg den i kokande lättsaltat vatten, men bara 5-10 sekunder. Låt rinna av och Voila!

Det går också utmärkt att lämna bort ”riset” om man så vill (blir ju mindre kolhydrater då).
Nu upp å fixafixa! 😀
Slut för idag! Tack för idag!

2 svar to “Måndag igen”

  1. Heidi 30 juni, 2014 den 09:01 #

    Så söt masu du har. När i september har ni beräknat? Får se om vi ska va in på BB samtidigt, vi ska nämligen oxå få i september, tredje tösen ska komma då 🙂
    Kram Heidi

    • lchfinmyheart 30 juni, 2014 den 10:17 #

      Oj va kiva!! Räknat 23.9 🙂 Tös på kommande här oxå ❤

Kommentera

Blogg - Jonas Bergqvist

en sida om min lchf-färd och min vardag

Helénes baksida

en sida om min lchf-färd och min vardag

LifeZone

Just another WordPress.com site

