Onsdagsmys

22 Okt

Idag var hela vår lilla familj å frisbeegolfa 🙂 Det blev en kiva stund i kalla höstvädret, å ljuvligt att ordentligt få slänga iväg frisbeen utan stora magen 😉

Jag fixade till pannkaka idag med eget recept 🙂 Eller jag tror i alla fall att det är mitt eget för jag hittade nog på det idag 😉 Vi fuska idag med köpt hallonsylt (!) och vi hade vaniljgräddglass blandat med grekisk yoghurt på också. Man kan steka plättar av samma smet.

Alltså en plåt blev det av dehär:
4 ägg
8 dl grädde
2 små msk honung (lämna bort om du är känslig med socker, för det är inte en måsteingrediens)
4 msk fiberhusk
1 liten tsk salt

Blanda allt och vispa ordentligt med t ex gaffel. Låt stå 1/2-1h. Häll smeten på en plåt med smörsmörjt bakplåtspapper. Värm ugnen till 225° och grädda ca 15min.

20141022_200850_Richtone(HDR)

Helt supergott! Bäst sku vara att servera med vispgrädde/yoghurtblandning och färska bär. Då är det lite bättre lchf-godis 🙂

Kommentera

Blogg - Jonas Bergqvist

en sida om min lchf-färd och min vardag

Helénes baksida

en sida om min lchf-färd och min vardag

LifeZone

Just another WordPress.com site

