Jah, vanlig mat?

26 Okt

Läs och fundera ut vad vanlig mat betyder nuförtiden..

http://www.aftonbladet.se/debatt/article19748454.ab

Oh shit säger jag! Min tanke går direkt till maten som serveras på dagisar och i skolor osv. Den anses som vanlig mat, och jag fasar för tiden då vår flicka ska börja på dagis och matas socker, stärkelse, fettfattig och färdig mat vid varje måltid… 😦 Jag kan själv välja vad jag äter, så det är helt i mina händer vad vi äter hemma. Men jag ser verkligen inte fram emot att skicka henne dit å äta. Jag skulle med glädje skicka med alla dagens måltider hemifrån om det vore möjligt! En djup suck vill jag bifoga denna text..

Men till trevligare saker! Jag lyckades till sist å slut gå upp 14,6kg före förlossningen. Å fick lämna 9kg av dem på sjukhuset! 🙂 Yeah! Å nu har det försvunnit 2kg till sen jag kom hem. Så det är inte mycket att jobba bort, men det har nog varit lite jobbigt att hålla chokoätande i styr 😦 nåh det går hela tiden åt bättre hållet 🙂 Jag har satt upp ett litet mål som jag hoppas nå före nyår. 4,7kg ska bort! Hmmm 😉 kanske lite ambitiöst men inte omöjligt. Wish me luck!

Och till ännu trevligare saker!
Jag älskar vår söta lilla dotter,hon är det bästa! ❤ Å det är Matias också, han har varit helt oersättligt stödande och förstående under hela graviditeten och nu med vår nyfödda. Jag kunde inte önska en bättre man ❤ På onsdag börjar han jobba igen och jag kommer verkligen att sakna honom på dagarna 😦 Vi får bara vara nöjda att han ju faktiskt kommer hem till oss efter jobbet varje dag 🙂

Jag är så jäkla lyckligt lottad!! ❤

Kommentera

Blogg - Jonas Bergqvist

en sida om min lchf-färd och min vardag

Helénes baksida

en sida om min lchf-färd och min vardag

LifeZone

Just another WordPress.com site

