Baka baka gott bröd

28 Okt

Vi baka sådant idag
20141027_230931

Originalreceptet hittas här: http://www.paleoskafferiet.se/saftigt-morotsbrod/

Vi lämnade bort linfrö och böt ut det till mandelmjöl. (Det sägs att man inte ska äta linfrö när man är gravid eller ammar pga högt kadmiumvärde? Who knows, men jag går hellre säkra vägen)
Så här är ingredienserna vi använde:
1 kg morot
2 dl pumpakärnor
2 dl solrosfrön
1 dl skalade sesamfrön
1 dl mandelmjöl
1 tsk salt
4 ägg
Det tog en stund att fixa morötterna men var enkelt att göra, å gott blev det! 🙂 Det går säkert att använda vilka som helst frön eller kärnor som man råkar ha hemma. Bara det blir 6 dl ihop 🙂

Nu välkomnar vi sömngustav, å hoppas att hans verkan tar på på nattugglan vår 😉 Gonatt!

2 svar to “Baka baka gott bröd”

  1. Under vårt tak 28 oktober, 2014 den 12:55 #

    Ser gott ut! Tack snälla för din länkning!

    Magnus & Jenny

Kommentera

Blogg - Jonas Bergqvist

en sida om min lchf-färd och min vardag

Helénes baksida

en sida om min lchf-färd och min vardag

LifeZone

Just another WordPress.com site

